مقالات آموزشی

معیار انتخاب نرم افزار حسابداری هلو و عوامل مهم در انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب

معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری این روزها چیست؟

شرکت ها و موسسات به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری برای مدیریت امور مالی خود هستند. امروزه با پیشرفت های فراوانی که در زمینه علم و فناوری صورت گرفته است، دیگر وظایف حسابداری جاری به روش سنتی قبلی انجام نمی شود. در عوض، آنها سعی می کنند با استفاده از ابزارهای مدرن، شرکت خود را تامین مالی کنند. حسابداری یکی از سخت ترین کارها در اکثر مشاغل است. در واقع انجام این کارها به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. در گذشته، همه این کارها به صورت دستی انجام می شد و از این رو باید با خطاها و مشکلات زیادی مواجه می شد. البته خیلی وقت است که این کار را می کنند. اما امروزه با تولید نرم افزارهای پیشرفته در زمینه حسابداری این کار با دقت بسیار بالا و در زمان کمتری انجام می شود.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری خوب

بهترین نرم افزارهای حسابداری می‌توانند نیازهای مالی شرکت‌ها را به درستی برآورده نماید. همان‌طور که می‌دانید سازمان‌ها دارای هزینه‌ها و درآمدهایی هستند که نیاز است به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفته و در پایان سال گزارش دقیق و درستی از نحوه هزینه‌ها و درآمدهای سازمان گزارش شود. بر این اساس می‌توان گفت یک نرم‌افزار حسابداری باید حتماً متناسب با نیازهای فعلی و آتی سازمان شما باشد. در واقع هر سازمانی در حال رشد و گسترش و یا تعدیل خواهد بود.

به همین سبب نیز لازم است تا نرم افزار حسابداری شما به گونه‌ای باشد که نیازهای شما را در طول زمان فراهم کند. به همین علت میزان انعطاف‌پذیر بودن نرم افزار و امکان شخصی‌سازی آن بسیار حائز اهمیت است. به صورت کلی بسیاری از شرکت‌ها به دنبال نرم‌افزاری هستند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

لازم به ذکر است که برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بهتر است حتماً با حداقل چند نفر از افرادی که قبلاً این سیستم را تهیه نموده‌اند صحبت کنید. در واقع مشورت گرفتن با افرادی که حوزه کاری آنها شبیه شماست می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما نماید. در واقع شما با این کار می‌توانید از نقاط ضعف و قوت آن نرم افزار آگاهی یابید. شما می‌توانید این کار را ابتدا از افرادی که این نرم‌افزارها را تهیه کرده‌اند سؤال نمایید و پس از آن می‌توانید از مشاورین شرکت‌هایی که اقدام به فروش بهترین نرم افزارهای حسابداری می‌کنند نیز کمک بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

راه های زیادی برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری وجود دارد. ساده ترین راه این است که ابتدا این نرم افزار را جستجو و جستجو کنید. می توانید به صورت آنلاین سفر کنید تا با ویژگی ها و عملکردهای یک نرم افزار حسابداری خوب آشنا شوید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. به طور کلی مهمترین معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شامل موارد زیر می باشد.

*سطح امنیتی؛ امنیت همیشه یکی از مهمترین جنبه های نرم افزار حسابداری خوب است. بر این اساس همه مدیران سعی می کنند از نرم افزارهایی استفاده کنند که اطلاعات سازمان را ذخیره کرده و احتمال ورود اطلاعات به سازمان را کاهش دهد. در واقع بهترین نرم افزار حسابداری از هک، آسیب سخت افزاری و حملات سایبری محافظت می شود.

*پشتیبانی مناسب؛ بهترین نرم افزار حسابداری قطعا پشتیبانی مناسبی دارد. در واقع این برنامه ها می توانند شبانه روز با خطاهایی چه عمدی و چه غیرعمدی مواجه شوند که نیاز به حمایت تیم طراحی دارد.

*عدم گزارش دقیق؛ یکی دیگر از ویژگی هایی که بهترین نرم افزار باید داشته باشد داشتن سیستم گزارش دهی است. بر این اساس در انتخاب بهترین نرم افزار حتما به این نکته توجه کنید. در واقع این سیستم باید شامل تمامی گزارشاتی باشد که سازمان به آن نیاز دارد و در هر زمان می تواند این گزارش ها را ارائه دهد.

*طراحی صحیح نرم افزار حسابداری؛ بهترین نرم افزار حسابداری طراحی عالی دارد. در واقع این نرم افزار توسط تیمی حرفه ای از کارشناسان برنامه نویسی و حسابداران نخبه توسعه یافته است. به عبارت دیگر این نرم افزار به تنهایی توسط توسعه دهنده قابل طراحی نیست. به همین دلیل، داشتن مدیران مالی و حسابداران برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد بهترین نرم افزار حسابداری و پاسخگویی به نیازهای آنها بسیار مهم است.

*سطوح دسترسی کاربر؛ باید بهترین نرم افزار حسابداری باشد که امکان دسترسی به مشتریان و کارکنان را تحت نظارت مدیران ارشد شرکت فراهم کند. این کار برای جلوگیری از خرابی های امنیتی و کنترل بیشتر کارمندان بر کارشان انجام می شود.

ویژگی ها و قابلیت های بهترین نرم افزار حسابداری

یک نرم افزار حسابداری خوب باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد که بتواند شما را برای مدیریت بهتر امور مالی راهنمایی کند.
به طور کلی از آنجایی که نرم افزار حسابداری کاملا تخصصی است و شامل اعداد زیادی می شود، نوع برنامه نویسی که برای آن نوشته می شود باید بسیار سریع و بسیار دقیق باشد. بنابراین از مهمترین ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جهت نمایش انلاین دموی نرم افزارحسابداری هلو کیلیک کنید

*سرعت؛ همانطور که در بالا ذکر شد، یک نرم افزار حسابداری خوب باید سرعت بالایی داشته باشد تا هنگام وارد کردن اطلاعات، سرعت آن کاهش نیابد. در واقع نباید سرعت پایین نرم افزار حسابداری خود را هم برای اطلاعات ورودی و هم برای خروجی تحمل کنید، زیرا این امر باعث ایجاد مشکلاتی در حین حسابرسی شما می شود.

*راحتی در استفاده؛ به طور کلی می توان گفت که بهترین نرم افزار حسابداری به گونه ای است که علاوه بر طراحی بسیار خوب و مناسب، کاربران بتوانند به راحتی با آن کار کنند. به عبارت دیگر، هر چه استفاده از این برنامه کاربردی تر باشد، تلاش شما سریعتر افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر کاربر می خواهد چند نمودار و نمودار را در یک نرم افزار حسابداری بیابد، باید با چند کلیک این کار را به راحتی انجام دهد.

*گرافیک؛ گرافیک یک نرم افزار حسابداری خوب نیز بسیار ساده است. در واقع هر چه گرافیک این نرم افزار ساده تر باشد حجم آن کمتر و سنگین نخواهد بود. به همین دلیل، کار با آن در سیستم شما آسان تر است. البته این را هم باید ذکر کرد که زیبایی او نیز بسیار مهم است. بر این اساس باید اشکال متنوعی روی آن ترسیم کرد و به نوع رنگ ها و چیدمان آن ها توجه کرد تا باعث خستگی کاربر نشود.

*حضور آنلاین؛ یکی دیگر از ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری این است که به صورت آنلاین کار می کند. در واقع با توجه به گسترش فضای مجازی و همچنین نیاز به استفاده از راه دور از نرم افزار، بهتر است این نرم افزار به گونه ای طراحی شود که از طریق اینترنت نیز قابل استفاده باشد. این ویژگی به شما امکان می دهد تا با استفاده از پلتفرم آنلاین، در هر زمان و هر مکان، امور مالی کسب و کار یا سازمان خود را مدیریت کنید. علاوه بر این، این ویژگی تغییر اطلاعات مالی شما را آسان می کند.

*سازگاری با سایر نرم افزارها؛ بهترین نرم افزار حسابداری باید با سایر نرم افزارهای مورد نیاز شما سازگار باشد. در واقع این نرم افزار باید با نرم افزار مجموعه آفیس سازگار باشد.
البته نکته بسیار مهم دیگر این است که این نرم افزار باید قابلیت ذخیره اطلاعات را داشته باشد. به عبارت دیگر این گزینه باید برای نرم افزار به صورت تدریجی تعریف شود تا بتواند از تمامی اطلاعات نرم افزار به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه نسخه پشتیبان تهیه کند.

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری به نوع شرکت بستگی دارد

به طور کلی می توان گفت که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری به اندازه و نوع شرکت شما بستگی دارد. مثلاً اگر شرکت شما کوچک و متوسط ​​است، نرم افزار آن باید یک سری امکانات داشته باشد و اگر شرکت و سازمانی بزرگ است، نرم افزار مورد استفاده باید قابلیت های دیگری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار کوچکی دارید که سود چندانی برای شما به همراه ندارد، مهم ترین معیار برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری، کم هزینه بودن یا رایگان بودن آن است. همچنین ویژگی هایی که می توانید از آن نرم افزار انتظار داشته باشید در زیر آمده است.

  1. آسان برای استفاده از سیستم
  2. صدور انواع اسناد حسابداری
  3. امکان طراحی چاپی در اسناد و گزارشات حسابداری
  4. قابلیت پیمایش حساب
  5. انواع گزارشات حسابداری
انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل متوسط

اگر شرکت شما متوسط ​​است، به نرم افزاری نیاز دارید که بالاتر از همه از امنیت کافی برخوردار باشد. همچنین تشخیص خطا در این برنامه ها باید به خوبی کار کند. در واقع یک سیستم گزارش دهی دقیق و بدون خطا جزء مهمی از معیارهای انتخاب این نرم افزارها است. از جمله قابلیت هایی که این نرم افزارها باید داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان طراحی کد
  • امکان شناسایی کاربران نامحدود
  • انواع گزارش های مدیریت
  • پایگاه داده مناسب

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 38427-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید