مقالات آموزشی

نحوه کشیدن جدول در اکسل

نحوه تبدیل محدوده به TABLE در اکسل:

تبدیل محدوده به جدول کار بسیار ساده ای است. برای این کار کافیست محدوده مورد نظر را انتخاب کنید

سپس از تب Home روی دکمه Format as Table کلیک کنید و یکی از فرمت های مورد نظر را انتخاب کنید. روش دیگر فشار دادن CTRL+T پس از انتخاب محدوده مورد نظر است.

با اینکار پنجره مربوط به ایجاد Table باز میشه.

در قسمت اول، در صورت لزوم، می توانید مقدار تبدیل به جدول را تغییر دهید. اگر جدول دارای هدر است، گزینه My tables with headers را فعال کنید. در غیر این صورت، این گزینه را غیرفعال کنید تا اکسل به طور خودکار یک هدر برای جدول ایجاد کند.
در نهایت با زدن دکمه OK محدوده شما در جدول تغییر می کند و به شکل زیر در می آید:

نحوه تبدیل TABLE به محدوده نرمال در اکسل:

اگر بخواهیم جدول را به محدوده نرمال تغییر دهیم، ابتدا باید روی یکی از خانه های جدول کلیک کنیم. سپس روی تب Design در قسمت Roybon کلیک کنید و مانند تصویر زیر گزینه Convert to Range را بزنید.

مزایای استفاده از TABLE در اکسل:

تبدیل یک آرایه معمولی به جدول چندین مزیت دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
1. مرتب سازی و فیلتر کردن آسان

وقتی یک ردیف را به جدول تبدیل می کنیم، اکسل به طور خودکار دکمه های فیلتر و مرتب سازی را به جدول ما اضافه می کند که از طریق آنها می توانیم جدول خود را مرتب کنیم یا فیلتر کنیم.
2. امکان قالب بندی سریع و راحت

وقتی اطلاعات خود را به جدول تبدیل می کنیم، به راحتی می توانیم فرمت و رنگ آن را تغییر دهیم. برای این کار کافیست از صفحه اصلی روی گزینه Format As Table کلیک کنید و یکی از فرمت های مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانیم از قالب‌هایی که رنگ آن‌ها خط به خط تغییر می‌کند برای خوانایی بهتر اطلاعات استفاده کنیم.
3. درج خودکار اطلاعات وارد شده به جداول

یکی از مزایای جدول این است که وقتی اطلاعات را در انتهای جدول در یک خط جدید وارد می کنید. سطر به طور خودکار به محدوده جدول اضافه می شود و نیازی به انجام دستی آن نیست.
4. خوانایی بهتر هنگام نوشتن تعاریف و فرمول های NAMERANGE

وقتی یک جدول ایجاد می کنید، اکسل به طور خودکار NameRanges را با استفاده از نام های سرصفحه که می توانید در فرمول های خود استفاده کنید، به فایل شما اضافه می کند. این کار خواندن فرمول‌ها را آسان‌تر می‌کند و با افزودن یا حذف ستون‌ها از گیج‌کننده بودن فرمول‌ها جلوگیری می‌کند. در تصویر زیر می توانید فرمت و ورودی های فرمول را در حالت عادی و هنگام تبدیل محدوده به جدول مشاهده و مقایسه کنید.

محدوده کلی

Table:

  1. امکان اضافه کردن کل، میانگین و غیره. در انتهای ستونیکی دیگر از ویژگی های مفید جدول در اکسل، جمع مربوط به هر ستون در انتهای هر ستون است. می توانید میانگین و غیره را نشان دهید. برای انجام این، یکی از اولین سلول های جدول را انتخاب کنید. سپس همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، گزینه Total Row را از تب Design و قسمت Tab Style Options فعال کنید

با اینکار ستونی مثل تصویر زیر به انتهای جدولتون اضافه میشه

حال بر روی آخرین سلول هر ستون مورد نظر خود کلیک کرده و یکی از توابع نشان داده شده در تصویر زیر را انتخاب کنید تا نتیجه در انتهای آن ستون نمایان شود.

برای مثال می توانید از Sum برای نشان دادن مجموع هر ستون، Average و … برای نشان دادن میانگین استفاده کنید. اگر می خواهید از توابعی غیر از این لیست استفاده کنید، گزینه More Functions را انتخاب کنید و در پنجره باز شده عملکرد مورد نظر را انتخاب کنید.
6. آدرس های ثبت شده در گردش

در اکسل، وقتی به پایین اسکرول می کنید، سرصفحه های جدول در بالای جدول باقی می مانند. این مشکل زمانی که ورودی های زیادی دارید می تواند بسیار مفید باشد و زمانی که به انتهای جدول خود می روید، نام هر ستون در بالا باقی می ماند و به خوانایی بیشتر جدول کمک می کند.
7. به روز رسانی خودکار فرمول ها

به طور معمول، وقتی فرمول را در یک سلول تغییر می دهید، باید فرمول را به صورت دستی در سلول های دیگر کپی کنید تا این تغییر برای سلول های دیگر آن ستون اعمال شود. حالا اگر برخی از خطوط را فیلتر کنید، وضعیت بدتر می شود. ابتدا باید تمام ردیف های فیلتر را حذف کنید و سپس فرمول تمام سلول ها را به صورت دستی به روز کنید. هنگامی که از صفحه گسترده استفاده می کنید، فرمول های هر ستون به طور خودکار توسط اکسل به روز می شوند. فرمول یکی از سلول ها را تغییر دهید. اکسل به طور خودکار فرمول را برای تمام سلول های آن ردیف به روز می کند. حتی اگر آن سلول ها فیلتر شوند

  1. به روز رسانی خودکار نمودارها با افزودن اطلاعات جدید به جدول

    مزیت دیگر ایجاد جدول، به روز رسانی خودکار نمودارها هنگام اضافه شدن اطلاعات جدید به جدول است. به طور معمول، هنگامی که یک ردیف به داده ها اضافه می کنید، باید تنظیمات نمودار را به صورت دستی تغییر دهید تا از داده های جدید در نمودار استفاده کنید. با این حال، هنگامی که از یک جدول استفاده می کنید، فقط اطلاعات خود را به جدول اضافه کنید. اکسل به طور خودکار نمودار را تغییر می دهد تا اطلاعات جدیدی را که اضافه کرده اید منعکس کند
    9. امکان انتخاب کل جدول با یک کلیک

برای انتخاب تمام سلول های جدول، به سادگی نشانگر ماوس را به گوشه راست یا چپ جدول (بسته به تنظیمات جهت صفحه) ببرید و کلیک کنید. با این کار کل جدول شما انتخاب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید