مقالات آموزشی

راهنمای کامل خرید و مقایسه پرینترهای hp

شما تصمیم به خرید چاپگر اچ پی برای دفتر یا منزل خود گرفته اید، اما اطلاعات زیادی در مورد چاپگرها ندارید، اما با افزایش روزافزون قیمت پرینترها، آیا می خواهید هوشمند بخرید و پس انداز کنید؟ پرینترها امروزه یکی از مهم ترین لوازم جانبی کامپیوتر هستند. قبل از خرید باید با انواع پرینترهای اچ پی و ویژگی های آنها آشنا شوید تا خرید آن نیاز شما را برآورده کند ما در کنار شما تا بتوانیم با معرفی انواع پرینتر و کارکرد آنها شمارو مطلع کنیم.

راهنمای کامل خرید پرینتر های hp

چاپگرها در کاربردهای مختلف بسیار کارآمد هستند. اکثر مردم این روزها به یک چاپگر برای استفاده شخصی در محل کار یا خانه نیاز دارند. اما این افراد هنگام خرید از تنوع زیاد پرینترها گیج می شوند و نمی توانند چاپگر مناسبی را برای خود انتخاب کنند.

قبل از خرید چاپگر، باید به سوالات زیر پاسخ دهید تا به شما در انتخاب چاپگر HP مناسب کمک کند.

کجا می خواهید از چاپگر خود استفاده کنید؟

چاپگرها بر اساس محل استفاده ساخته می شوند. چاپگرهای اداری یا صنعتی معمولاً بزرگتر از چاپگرهای خانگی هستند و دارای ویژگی های متفاوت تری هستند.
آیا تصمیم گرفته اید که با چاپگر خود چه کار کنید؟

اول، نوع چاپگری که انتخاب می کنید بستگی به کاری دارد که می خواهید با چاپگر خود انجام دهید. مانند چاپ متن و گرافیک به صورت سیاه و سفید یا رنگی. این عامل نوع چاپگر انتخابی شما را تغییر می دهد. به عنوان مثال، اگر نیاز به چاپ بسیاری از صفحات متن دارید، یک چاپگر لیزری تک رنگ برای شما مناسب است. اما برای گرافیک و عکس، به یک چاپگر جوهرافشان یا لیزری رنگی نیاز دارید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.
چه بودجه ای برای خرید و هزینه های نگهداری و تعمیر چاپگر خود در نظر گرفته اید؟

هزینه خرید، نگهداری و تعمیر پرینتر بسته به چاپگری که با توجه به نیاز خود انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. در میان مدل های رایج موجود در بازار، پرینترهای جوهرافشان ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند، اما هزینه نگهداری آنها بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است.
چه عواملی هنگام چاپ برای شما مهم است؟

برای برخی، خروجی چاپ هنگام چاپ مهم است. برای دیگران، سرعت چاپگر HP مهم است. قبل از مقایسه مدل های چاپگر HP، آنچه برای شما مهم است را یادداشت کنید. در طول این مقاله، همه چیز را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

میتوانید برای مشاهده محصولات پرینتر hp و ماشین های اداری به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید.

 

چه ویژگی هایی از چاپگر HP خود انتظار دارید؟

ویژگی های مورد انتظار از چاپگری که انتخاب کرده اید ممکن است با شخص دیگری متفاوت باشد. برای مثال، اگر گاهی تصمیم به ارسال فایل برای چاپ دارید، باید بین پرینترهای بی سیم HP خرید کنید. پرینترهای اچ پی در مدل های مختلف و با ویژگی های متفاوت موجود هستند. امکاناتی مانند پشتیبانی از چاپ دورو، در دسترس بودن کارت شبکه، پشتیبانی از تلفن های بی سیم و موبایل.
چه اندازه پرینتر HP بخرم؟

این چاپگر در دو سایز A3 که در ادارات و کارگاه ها استفاده می شود و سایز A4 قابل استفاده در شرکت ها و خانگی تولید می شود. توجه داشته باشید که پرینترهای A3 گرانتر از پرینترهای A4 هستند.

جهت راهنمایی خرید پرینتر های استوک میتوانید در هر زمان تماس بگیرید و با شماره 38427-021 داخلی 105-106 در ارتباط باشید.

خرید و مقایسه انواع پرینترهای HP

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پرینترهای HP انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر پاسخ‌های خود را به سؤالات بالا یادداشت کنید، می‌توانید بر اساس اطلاعات دقیقی که ادامه خواهیم داد، به سرعت نوع چاپگر را انتخاب کنید.

  1. چاپگرهای جوهرافشان (inkjet)
  2. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید (monochrome printer)
  3. چاپگرهای لیزری رنگی (Laser color printer)
  4. چاپگرهای چند کاره (Multifunction)
  5. چاپگرهای قابل حمل (Portable Printer)

(Inkjet) hp پرینترهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، شامل سه رنگ: زرد و قرمز و آبی می‌شوند.

پرینترهای جوهر افشان خود شامل سه دسته زیر می‌شوند:
لنگر پرینترهای جوهری خانگی Deskjet
پرینترهای جوهری اداری Officejet
پرینترهای جوهری مخصوص عکسPhotosmart cyan
به همراه پرینترهای جوهری مخصوص عکس یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود. بعضی از چاپگرهای جوهرافشان، از ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ مشکی مرکبی به وجود می‌آورند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی است. در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان اچ پی، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید.

ولی امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند. در پرینتر های hp بیشتر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. ولی شما برای چاپ حرفه‌ای عکس، به یک چاپگر اچ پی با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن باشد که این امکان، در ایجاد تصاویر با رنگ های طبیعی‌‌تر تاثیرگذار است.

سرعت چاپ چاپگرهای جوهرافشان حدود 2.6 صفحه در دقیقه است که برای چاپ متن مناسب است و برای چاپ عکس، سرعت چاپ چاپگر جوهرافشان حدود 2.3 صفحه در دقیقه است. به طور کلی، چاپگرهای جوهرافشان ارزش پولی را برای شما به ارمغان می آورند و برای استفاده عمومی گزینه خوبی هستند. اما به خاطر داشته باشید که هزینه های نگهداری و تعمیر پرینترهای جوهرافشان اغلب بالاست.
به یاد داشته باشید که پرینترهای جوهرافشان فقط برای مصارف عمومی استفاده نمی شوند، بلکه از مدل های حرفه ای پرینترهای HP می توان در محیط های عکس و تنظیمات حرفه ای نیز استفاده کرد. قیمت پرینترهای جوهرافشان بین 150 تا 1200 دلار است که دامنه انتخاب را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد.

پرینترهای لیزری سیاه و سفید (تک رنگ)

چاپگرهای لیزری تک رنگ مانند سیستم الکترونیکی در دستگاه کپی چاپ می کنند که باعث افزایش سرعت و کارایی چاپگر می شود. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید اچ پی صفحات متنی با کیفیت بالا را در کمترین زمان چاپ می کنند.
سرعت این نوع چاپگر هنگام چاپ متن در حالت تمام صفحه حدود 6-8 صفحه در دقیقه است. سرعت چاپ تصاویر گرافیکی سیاه و سفید در این چاپگر حدود 2 تا 5 صفحه در دقیقه است.
چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب برای چاپ تعداد زیادی صفحه متنی هستند. به خصوص زمانی که نیاز به چاپ کاراکترهای کوچکتر از 10 داشته باشید، تاثیر چاپگر لیزری را احساس خواهید کرد. در این مرحله به وضوح می توانید کارایی پرینترهای لیزری سیاه و سفید را در چاپ متن های کوچک مشاهده کنید.
یکی از ویژگی های جالب استفاده از پرینترهای لیزری تک رنگ هزینه کم برای هر صفحه چاپ شده است که به طور کلی هزینه تعویض و شارژ کارتریج را کاهش می دهد. همچنین استفاده از کاغذ معمولی می تواند در دراز مدت هزینه مصرف کاغذ را کاهش دهد.
به طور کلی، پرینتر لیزری بهترین انتخاب برای یک محیط اداری یا اداری بزرگ است که نیاز به چاپ متن زیادی در طول روز دارد. قیمت پرینترهای لیزری از حدود 300 تا 2000 دلار متغیر است و قیمت ها بر اساس کاربرد و کارایی متفاوت است.

پرینتر لیزری رنگی

بهترین انتخاب برای چاپ گرافیک و عکس چاپگر لیزری رنگی است که به جای جوهر از تونر CMYK استفاده می کند. این چاپگرها گرافیک و عکس هایی با کیفیت بالا تولید می کنند که نیازهای عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای را برآورده می کند. این چاپگرها همچنین عملکرد چاپ خوبی را هنگام چاپ متن ارائه می دهند و متن های کوچک را به خوبی چاپ می کنند. یکی از ویژگی های جالب این چاپگرها سرعت بالای چاپ تصویر و متن است که تقریبا هیچ نوع چاپگری با آن مطابقت ندارد. یک چاپگر لیزری رنگی می تواند 6-8 صفحه متن تمام صفحه و 1-3 صفحه گرافیک یا عکس را در دقیقه چاپ کند.
شاید یکی از نقاط ضعف این پرینترها قیمت بالای آنها باشد که خرید این چاپگر را برای بسیاری از افراد سخت کرده است. اما به یاد داشته باشید که با قیمت بالا باز هم امکانات و قابلیت هایی وجود دارد که ضعف قیمت بالای آن دستگاه را می پوشاند. هزینه کلی چاپ هر گرافیک یا عکس روی چاپگر لیزری کمتر از چاپگر جوهر افشان است. این عامل هزینه تعویض اکسید کننده را کاهش می دهد.
به طور کلی، پرینترهای لیزری به طور گسترده برای مقاصد حرفه ای استفاده می شوند. اما استفاده یا خرید آنها برای محیط خانه و کارهای عمومی چندان جالب به نظر نمی رسد.

 

راهنمای خرید پرینتر چند منظوره اچ پی

وجود دستگاه های همه کاره در دفتر کار به شدت بر سرعت کار تأثیر می گذارد و باعث می شود چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های فکس در یک مکان در فضای کمتری قرار گیرند. MFD، مخفف دستگاه چند منظوره، به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام دستگاه های فوق را در یک دستگاه ترکیب کنید. به طور کلی، این دستگاه ها نسبت به خرید دستگاه های جداگانه قیمت کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند. محیط کار

معایب پرینترهای چندکاره چیست؟

یکی از معایب MFD ها این است که در صورت بروز مشکل در یکی از اجزای این دستگاه، دستگاه های دیگر را از بین می برد. به عنوان مثال، اگر چاپگر شما مشکل داشته باشد و کار نکند، دستگاه فکس و دستگاه کپی شما کار نمی کنند و دستگاه شما تقریباً به طور کامل کار می کند.
یکی دیگر از معایب این دستگاه این است که امکان ارتقای امکانات این دستگاه وجود ندارد و مجموعه عملکردهای ثابت و بدون تغییری دارید که برخی از کاربران چندان با آن راحت نیستند.
در لیست مقایسه چاپگرهای اچ پی، این دستگاه عموماً برای مصارف اداری عمومی یا کوچک استفاده می شود و برای استفاده در محیط های اداری بزرگ مناسب نیست. از آنجایی که این دستگاه برای کاربردهای حرفه ای و سنگین در نظر گرفته نشده است، پس از مدتی با مشکلات زیادی در این دستگاه مواجه خواهند شد. قیمت این دستگاه بسته به امکانات و عملکرد دستگاه از حدود 250 دلار تا 1000 دلار متغیر است.

راهنمای خرید چاپگر قابل حمل (HP)

در ادامه راهنمای خرید و مقایسه پرینترهای اچ پی، پرینترهای پرتابل اچ پی را به شما معرفی می کنیم. اگر یک مسافر معمولی هستید، پس به یک چاپگر قابل حمل نیاز دارید. چاپگرهای قابل حمل امروزه یکی از پرطرفدارترین چاپگرها در اروپا و آمریکا هستند. این پرینترها به قدری کوچک هستند که می توانید آنها را به هر کجا که بخواهید ببرید.
یکی از ویژگی های جالب این چاپگر وزن سبک آن است، وزن آن 5 کیلوگرم است و به راحتی با باتری تغذیه می شود. این چاپگرها از تکنولوژی چاپگرهای جوهرافشان یا روش تون های داغ (ریبون) استفاده می کنند.
با استفاده از نوار، رنگ در اثر فشار و گرما به کاغذ منتقل می شود و در نتیجه تصویر ایجاد می شود.

مشکلات استفاده از پرینترهای قابل حمل چیست؟

کیفیت پایین تر از پرینترهای جوهرافشان
سرعت چاپ پایین
افزایش قیمت چاپ در هر صفحه
به طور کلی، هزینه چاپ متن و تصاویر رنگی در هر صفحه برای دستگاه های قابل حمل بیشتر است، زیرا این کارتریج های چاپگر کوچکتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند و نمی توانند تعداد صفحات زیادی را چاپ کنند.
فقدان منبع صفحه، بر خلاف سایر چاپگرها (در این چاپگر، باید برگه های جداگانه را در چاپگر وارد کنید.)
برق مورد نیاز پرینترهای قابل حمل توسط باتری تامین می شود. اگر نیاز به چاپ تعداد زیادی صفحه دارید، یک باتری استاندارد (نیکل کادمیوم نیکل کادمیوم) می تواند چاپگر را برای حدود 90 صفحه کاملاً شارژ نگه دارد بدون اینکه نیازی به شارژ مجدد داشته باشید، اما اگر می خواهید مدت زمان چاپ را به مقدار زیاد افزایش دهید، می توانید از باتری ها به صورت سری (Ni-MH NiMH) استفاده کنید زیرا آنها می توانند چاپگر را برای مدت زمان طولانی تری تغذیه کنند.
برخی از چاپگرهای قابل حمل دارای یک کارت اسکنر اختیاری هستند که می توان آن را اضافه کرد و به عنوان یک اسکنر قابل حمل استفاده کرد.
یکی دیگر از ویژگی های جالب این چاپگر وجود درگاه مادون قرمز است که امکان انتقال اطلاعات بین چاپگر و کامپیوتر را بدون نصب هیچ رابطی فراهم می کند. علاوه بر این، این عملکرد امکان انتقال اطلاعات مورد نظر را از PDA و رایانه نوت بوک به چاپگر می دهد. (باید بدانید کامپیوتر شما برای استفاده از این ویژگی نیاز به یک دستگاه مادون قرمز دارد.)
چاپگرهای قابل حمل حدود 150 تا 500 دلار قیمت دارند که همه کاربران می توانند به راحتی آن را خریداری کرده و در سفر خود از آن استفاده کنند.

سرعت چاپ

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب چاپگر HP برای خرید، سرعت چاپ است. زیرا برای برخی افراد حتی چند ثانیه تاخیر در چاپ موثر است. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید چاپگر سرعت چاپ آن است. اما آیا این سرعت نوشته شده روی چاپگرها سرعت واقعی چاپ متن یا عکس است یا خیر؟
تعداد صفحات اطلاعات چاپگر جوهرافشان موجود در بازار که نشان دهنده سرعت چاپ آن در حالت متنی است، بین 5 تا 21 صفحه در دقیقه است، اما در آزمایشات انجام شده در متن چاپی، چاپگرها قادر به چاپ بین 2 تا 7 صفحه همچنین سازندگان ادعا می کنند که چاپگرهای آنها هنگام چاپ صفحات گرافیکی بین 2 تا 15 صفحه در دقیقه چاپ می کنند، اما در آزمایشات سرعت چاپ واقعی آنها d بین 1 تا 3 صفحه در دقیقه است.
همین امر در مورد پرینترهای لیزری نیز صادق است. یک چاپگر لیزری تک رنگ می تواند 10-18 صفحه در دقیقه چاپ کند. چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر گرافیکی حدود 1 تا 4 صفحه در دقیقه چاپ می کنند که این شرکت ادعا می کند که هر هشت صفحه است. بنابراین، هنگام خرید چاپگر، نباید فقط به ویژگی های چاپ شده روی چاپگر اعتماد کنید، بلکه باید از کسانی که واقعاً از دستگاه استفاده می کنند سؤال کنید.

کیفیت چاپ (Print Quality) پرینتر های اچ پی

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید و مقایسه پرینترهای اچ پی باید به آن دقت کرد، کیفیت چاپ است. کیفیت چاپ بسته به نوع کارایی و مصارف کاربران، متفاوت است. اگر شما به چاپ متن‌های با کیفیت بالا نیاز دارید. تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار متن‌های نوشتاری را به خوبی چاپ می‌کنند. (چاپگرهای لیزری رنگی هم در کشیدن نمودارها و تصاویر دو بعدی گرافیکی بسیار عالی هستند و آنها را به خوبی چاپ می‌کنند.)

در چاپ تصاویر گرافیکی و عکاسی، چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبی برای کاربران عمومی تا غیرحرفه‌ای است. در صورتی که شما تصویر خود را بر روی یک کاغذ گلاسه به چاپ برسانید، در این حالت هم تصویر شما دقیق‌تر و زیباتر به چاپ میرسد و هم مقدار جوهر کم‌تری را مصرف خواهید کرد. اما اگر کاربر حرفه‌ای گرافیکی‌ هستید، به طور قطع به یک چاپگر لیزری نیاز خواهید داشت تا بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد.

چهارمین موردی که هنگام خرید پرینتر hp باید به آن توجه کرد، هزینه چاپ هر صفحه است. زیرا این هزینه ارتباط مستقیمی با میزان جوهر مصرفی چاپگر دارد. در پرینترهای جوهرافشان، هزینه کل جوهر به شدت بر هزینه کل چاپگر تأثیر می گذارد. به طور معمول، کارتریج های سه رنگ اولیه حدود 21 تا 30 دلار برای دوباره پر کردن هزینه دارند و کارتریج های مشکی حدود 12 تا 30 دلار برای شارژ مجدد هزینه دارند.
در ایران بعضی از این کارتریج‌ها، به صورت دستی پر می‌شود. بازدهی این کارتریج‌ها در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ صفحه است که طبق محاسبات انجام شده چاپ هر صفحه متن سیاه و سفید در حدود ۱ تا ۷ سنت و هر صفحه رنگی در حدود ۶ تا ۱۸ سنت هزینه در بردارد. برای این منظور تعدادی از کارخانه‌های سازنده، پیشنهادی در مورد افزایش حجم کارتریج دارند که به وسیله آن حجم بیشتری جوهر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و با آن که قیمت کل کارتریج افزیش می‌یابد، در کل نسبت به کارتریج اولیه در هر صفحه چاپ کاهش می‌یابد.
یکی دیگر از راه های کاهش هزینه چاپ بر روی کاغذ که توسط شرکت های اچ پی، اپسون و کانن ساخته شده است، استفاده از کارتریج های قرمز، آبی و زرد در چاپگر است که با اتمام یکی از رنگ ها به راحتی قابل تعویض یا شارژ هستند. این ویژگی هزینه تعویض تمامی کارتریج ها را کاهش می دهد.
تعداد صفحات چاپ شده با کارتریج یا تونر توسط چاپگر به عواملی مانند نوع کاغذ بستگی دارد که تاثیر بسزایی در جذب جوهر بیشتر دارد. تعداد صفحاتی که چاپگر می تواند چاپ کند، تعداد رنگ ها یا جوهر استفاده شده در صفحه (به عنوان مثال، مقدار زیادی جوهر سیاه در تمام صفحات سیاه استفاده می شود که باعث می شود جوهر سیاه سریعتر تمام شود)

دیدگاهتان را بنویسید